Страници

04 февруари 2010

Ключ към щастието?


Отдавна изгубих ключа към сърцето ти. Незная къде да го търся. Накъдето и да се обърна, срещам затворените врати към душата ти. Не ме допускаш вече там, за да не разбутам трудно изграденото спокойствие. Живееш със спомените от безоблачното ни минало. Ненавиждаш настоящето. И сънуваш момичето със сините очи и лъчезарната усмивка, с кръшната походка и звънкия смях. Мечтаеш за една илюзия. Изгубеното щастие не може да се върне. Времето изтри и смеха, и мечтите, и блясъка в очите. Няма го момичето, в което се влюби. И повече няма да го срещнеш, не разбра ли? Поне не в този живот…Защо продължаваш да копнееш за нея? Страдаш за миналото, което безвъзвратно отнесе безгрижните дни, страстните нощи и приказните мечти. Нима не помниш чергарския живот, беднотията и несигурността в утрешния ден? Забрави ли, че спяхме на пода, защото нямахме легло и събирахме празни бутилки, за да си купим хляб? Романтиката под открито небе не е идеал за цял живот. Ти го повтаряше, а аз се смеех на страховете ти. Не ме интересуваше къде заспивам, стига да съм до теб. Не се вълнувах от празната стая, която наричахме дом. Бях безумно щастлива с малкото ни семейство- аз, ти и котката. Не мислех за бъдещето, не се тревожех за кариерата си, нищо не исках от теб, освен да ме обичаш. Къде изгуби ключа към сърцето ми? Кога се счупи стъкления рай? Дали не стъпкахме мечтите, когато реши, че работата ти е над всичко? Все по-късно се прибираше, а аз все по-рядко се смеех. Битката за хляба се оказа по-тежка, отколкото предполагах. Дали не погубихме доверието, когато нови изкушения се появиха на хоризонта? Дали не изхвърлихме ключа в ямата, заедно с останките от нероденото ни дете? В този тягостен миг ли се разминаха мечтите ни със скоростта на светлината? Когато аз исках бебета, а ти искаше слава, екскурзии и пари? Не бях първата ти любов, няма да съм и последната. Сега се сърдиш, че съм различна. Упрекваш ме, че не съм това, което бях. Търсиш веселата, безгрижна девойка, която озаряваше дните ти, а аз търся самотата и тишината. Уморих се от амбициите ти. Не предполагах, че животът се изнизва на бързи обороти и, докато четеш книги за отглеждане на детето, то вече е пораснало и има свои деца…Разминават се мечти, идеи, любови. Изчезват хора от живота ни, сменят се жилища, служби, коли и интереси. Реката на промяната тече неумолимо и безмилостно отнася свидните символи на младостта. Там някъде, в реката, захвърлихме ключът. Забравихме за какво ни служеше преди. Ключът , с който отваряхме празната стая и мечтаехме да я напълним с толкова много неща. Стаите сега са много, вещите също, а вратите стоят отключени. Но никой вече не влиза там. Пусто и празно е сред мебелите. Децата излетяха от гнездото, котката умря, телефонът мълчи. Всеки живее собствения си живот. Отдавна не сме си позволявали лукса да мечтаем. Страхуваме се да се изправим пред сбъднатите си мечти и да се запитаме : „Какво следва сега?” Какво прави човек, когато е постигнал целите си в живота? Намира си нови предизвикателства, може би. И нови хора, с които да ги осъществи. Не вярвайте на тези, които казват, че не се страхуват от старостта! Те живеят с илюзиите на младостта и отказват да приемат промяната. Вероятно и те, като нас, са изгубили ключа към любовта, разбирателството и примирието. Не е страшна старостта. Страшно е, когато няма с кого да я изживееш така, както си мечтал на младини….

1 коментар:

  1. Уви! Това е тъжна действителност. И най - буйният огън догорява, ако не се поддържа.И най -красивото цвете увяхва, ако не се полива.А човешката душа е по- чувствителна и от цвете.
    Тя се храни с ВНИМАНИЕ,ПОСТОЯНСТВО, НЕЖНОСТ И ВЗАИМНОСТ,УМЕНИЕ ЗА РАЗБИРАШ И ДА ПРОЩАВАШ, ДА ИЗПИТВАШ НУЖДА ДА ДАВАШ ПОВЕЧЕ ОТ ТОВА, КОЕТО ПОЛУЧАВАШ, ДА СЕ ШЕГУВАШ И ДА ПРАВИШ ПРИЯТНИ ИЗНЕНАДИ НА ЛЮБИМИЯ ЧОВЕК. А ЦЯЛАТА ТАЗИ СЪВКУПНОСТ И ОЩЕ ПОВЕЧЕ, СЕ НАРИЧА Л Ю Б О В!

    Ето едно мое стихотворение на тази тема.

    КЛЮЧ ЗА СЪРЦЕТО

    За сън блажен щом дойде време
    и Тя пристигне да ме вземе,
    сърцето ми ,навярно ще се пръсне,
    но вярвам,че душата ще възкръсне.

    Ще се издигне смело над безкрая
    и сигурно тогава ще узная
    що значат радост и блаженство,
    какво е да постигнеш съвършенство.

    Но аз благословена съм и зная,
    че и до днес живяла съм във рая
    Защото притежавах аз ключето,
    с което се отключваше сърцето.

    ЛЮБОВ ключето чудно се нарича.
    Щастлив е всеки щом умее да обича.

    ОтговорИзтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.